

Hallásterápia Tomatis professzor módszerével
A módszer alapvető célját a hallásfunkció erősítése képezi, aminek következtében javul a koncentráció, a tanulás minősége, valamint fejlődnek a nyelvi és kommunikációs képességek, megnövekszik a kreativitás és javul a társadalmi viselkedés. A prof. Tomatis által folytatott kutatások bizonyították, hogy a magas frekvenciájú hangoknak köszönhetően megélénkül az agyműködés, az alacsony frekvenciájú hangok pedig pontosan fordított hatást váltanak ki. A terápia során felhasznált különböző frekvenciájú hangok hallgatása révén kihatunk az aktív hallgatás fejlesztésére. Prof. Tomatis különösen nagy hangsúlyt fektetett a magas, „ösztönzőnek” nevezett hangok felhasználására. Észrevette, hogy amikor az agy megfelelően „fel van töltve”, akkor könnyebben megy a koncentrálás, az emlékezetbe való rögzítés és a tanulás. A terápia célja az agy élénkítése a Mozart zenéjében és a gregoriánus kórusművekben megtalálható, megfelelően kiválasztott és megszűrt magas hangok segítségével.
I. Szakasz – 30 óra gyakorlat, 15 napos időszakra elosztva, napi két órában.
II. Szakasz – 15 óra gyakorlat, amelyre 1-2 hónapos szünet után kerül sor. Ez a szakasz, az elsővel szemben, a mikrofonnal való munkára koncentrál, úgy, hogy a betegnek lehetősége legyen saját hangjának meghallgatására és az azon való munkára.

Diagnózis

A hallgatás és a hallás
Hatások
– Javítja az egyensúly megőrzésének és a mozgáskoordinációnak a képességét, ami kiválóan kiegészíti a neurológiai betegeknél a kezeslábasban végzett mozgás rehabilitáció hatását.
– Csökkenti a hangokkal szembeni túlérzékenységet az autista gyerekeknél.
– A magas hangok segítségével stimulálja és javítja az agy működését.
– Javítja a koncentrációt és a figyelmet a hallásfunkció erősítése által.
– Megkönnyíti a tanulást és az idegen nyelvek elsajátítását.
– Csökkenti az elkövetett helyesírási hibák számát.
– Növeli a kommunikációs hatékonyságot.
– Megnyugtat, relaxál, mentesít a stressztől.
Kit szolgálhat?
– a neurológiai betegségben szenvedő pácienseket,
– az autista gyerekeket,
– az iskolai problémákkal (többek között diszlexia) küzdő gyerekeket és fiatalokat,
– mindenkit, aki szeretné javítani az agyműködését,
– idegen nyelvet tanuló személyek,
– állandó stresszben élő személyek,
-terhes nők.